דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיברומיאלגיה - סיפורה של מטופלת 

מאת    [ 11/10/2008 ]

מילים במאמר: 782   [ נצפה 4884 פעמים ]

  סיפורה של שלי מ. עובדת היי-טק בת 35.

אני עובדת במשרד פעיל מאוד עם לוחות זמנים בלתי אפשריים כמעט.  בעיות השינה שלי החלו לפני שנים בעקבות לחצים אישיים, אך החמירו בשנתיים האחרונות, עד למצב של שעתיים -שלוש שעות שינה בלילה. בסופי שבוע אני משלימה שעות וישנה כ- 8-9 שעות בלילה.  לפני כשנה הופיע לפתע כאב בבסיס הצוואר שלי אשר הקרין בהדרגה לזרועות ולידיים. שרירי הגוף שלי החלו להתכווץ, להרגיש  תפוסים ודלקתיים. הכאב והתשישות הביאו אותי לאפיסת כוחות. רציתי לפרוש מהעבודה, אך המצב הכלכלי שלי לא איפשר זאת.

לא היה לי מושג מה בעצם לא בסדר איתי. נועצתי ברופאים רבים - נוירולוגיים, אורטופדים, ראומטולוגים , פנימיים ואחרים. לכל אחד מהם היתה תיאוריה שונה. החל מלחץ משימוש יתר, דלקת בשרירים, טרשת נפוצה, לחץ עיצבי בצוואר, במפרקי כף היד, דלקת גידים ואפילו בעיה בבלוטת המגן.  האבחנה הסופית היתה לחץ משימוש יתר ופיברומיאלגיה.  היתה לי רגישות בכל אותן הנקודות האופייניות לפיברומיאלגיה, נוקשות וכאב בשרירים. לעיתים הופיעו רעידות בשרירים והפרעות דיבור.  הרגשתי גמורה. הרופאים רשמו לי כדורים נגד דכאון, נגד דלקות, לשחרור שרירים ועוד - אך דבר לא עזר. התסכול היה עצום!

ניסיתי לקחת ויטמינים ולבצע קצת פעילות גופנית. הויטמינים חיזקו אותי, אך הכאב והנוקשות לא חלפו.  פעילות גופנית - למעשה, החמירה את הבעיה, הרגשתי כאילו השרירים שלי נקרעים.  אפילו מתיחות קלות גרמו לכאב שנמשך שבועות. הקלדה על המחשב גרמה לי לכאבי תופת בידיים. לא הבנתי איך זה ייתכן שכואב לי כל כך, אפילו במנוחה.

 הכאב אותו חשתי היה מסוג אחר ולא מוכר, דבר שהקשה על תיאורו. לעיתים הכאב פעם ודקר ולעיתים הוא היה עמוק ופנימי. הרגשתי כאילו העצבים והשרירים היו מגורים. מאחר ונראתי בריאה כלפי חוץ ועמדתי בכל ההתחייבויות, הקרובים  חשבו שהבעיה  "בראש שלי" או שאני עצלה ובורחת מהתחייבויות. מיותר לציין שהדבר רק הגביר את רמות הלחץ הרגשי שלי.

בשלב מסוים איבדתי את המשרה שלי. הרגשתי אבודה, חסרת תועלת ומדוכאת. בקושי הצלחתי למלא את המשימות היומיומיות הפשוטות ביותר. אם הייתי יושבת ליותר מעשר חמש עשרה דקות, בקושי הייתי מצליחה לקום בגלל הכאב והנוקשות בבירכיים וברגליים. למדתי לישון על הגב בעקבות כאב כרוני בשתי הכתפיים.

ניסיתי פיזיוטראפיה, זריקות קורטיזון, מסאג' ודיקור סיני, אך דבר לא הביא להקלה מתמשכת. עם הזמן הצטברו סמפטומים נוספים כאלרגיות, טיניטוס, בעיות בלסתות, דפיקות לב וכאבי אגן. מערכת החיסון שלי לא תפקדה כיאות ופיתחתי רגישות גבוהה לוירוסים.

הכאב הפיזי של פיברומיאלגיה היה קשה מאוד, אבל העייפות הכרונית והמאבק בדיכאון החלישו אותי אף יותר. הייתי כל כך עייפה גופנית שאפילו נסיעה של שעה ברכב החלישה אותי מאוד. על מנת להתמודד עם פיברומיאלגיה שלי למדתי לווסת את כל סוגי הלחצים בחיים שלי ולהימנע מכל הפעילויות שיחמירו את הסימפטומים של פיברומיאלגיה. איבדתי תקווה להחלמה מהמחלה הנקראת פיברומיאלגיה.

כירופרקטיקה יצרה אצלי את השינוי

לפני כשנתיים קרה משהו ששינה את חיי לחלוטין. בעקבות שרשרת נסיבות הגעתי לכירופרקט מנוסה בתחומו. למיטב הבנתי, הוא השתמש בשילוב של שיטות שמטרתן היתה להחזיר את מערכת העצבים שלי לתפקוד תקין. הוא נגע בי קלות באזור הצוואר ועצם הזנב והכניס רוגע ושלווה לגופי.כיוונן את חוליות הצוואר שלי, שיפר את טווחי התנועה של מפרקי גופי ואת יציבתי. בנוסף, ייעץ לי לגבי תזונה ותוספים שכללו אנטי-אוקסידנטים חזקים ואומגה 3. השינוי היה פשוט מדהים. מהר מאוד הרגשתי שיפור של 90% בסימפטומים של פיברומיאלגיה ככאב,נוקשות שרירית, דיכאון, הפרעות שינה ותדירות ההתקררויות שלי.

פיברומיאלגיה - דבר הכירופרקט

לעיתים קרובות שואלים אותי אנשים אם כירופרקטיקה יכולה לעזור עם פיברומיאלגיה. למעשה, עזרנו למאות מטופלים הסובלים מבעיה זו. לצערי, מרבית האנשים אינם מודעים ליתרונות כירופרקטיקה בטיפול בבעית פיברומיאלגיה.

פיברומיאלגיה הוא מצב מורכב שכנראה יש לו יותר מסיבה אחת. למרות זאת, מרבית החוקרים מסכימים שאחת הסיבות העיקריות להתפתחות המחלה היא פגיעה בתפקוד מערכת העצבים המרכזית הגורמת לתודעת כאב מעוותת. פיזיולוגים מכירים בעובדה שמערכת עצבים רגישה יתר על המידה עלולה לגרום לשרירים ועצבים לשלוח  תדרים "לא נורמליים" (אזעקות שווא ספונטניות) או ליצור גירויים לא כואבים רגילים. מחקרים מראים שטראומות, תאונות, ניתוחים ואפילו פגיעות קטנות חוזרות ונישנות (מיקרו -טראומה) עלולים להביא להתפתחות פיברומיאלגיה.  בנוסף, דעות החוקרים חלוקות באם פיברומיאלגיה ותסמונת העייפות הכרונית הן שתי מחלות נפרדות או תופעה אחת.

מחקר שפורסם במגזין האמריקאי לרפואה דיווח על קבוצת מטופלי פיברומיאלגיה אשר קיבלו טיפול כירופרקטי. מרבית המטופלים חשו בשיפור משמעותי ואילו קרוב ל- 50% השיגו שיפור מירבי. מרבית המטופלים שלנו עם פיברומיאלגיה מרגישים הרבה יותר טוב, יש להם יותר אנרגיה, טווח תנועה גדול יותר ופחות כאב עם טיפולי כירופרקטיקה.

פגשתי וטיפלתי במספר לא קטן של נשים הסובלות מסימפטומים של פיברומיאלגיה. עקבתי אחר ההתקדמות וראיתי את התוצאות ... לא אחת, נדהמתי בעצמי מהתוצאות!!!

התברר לי שחולי פיברומיאלגיה היחידים שנרפאו ממרבית הסימפטומים של המחלה היו אלו שקיבלו טיפולים טבעיים ותוספי תזונה ולא אלו שקיבלו תרופות קונוונציונליות חזקות. תהליך הריפוי לוקח קרוב לשנה אבל שווה את איכות החיים להם זוכים המטופלים. מה גם שמדובר בריפוי אמיתי ולא רק הקלה זמנית של הסימפטומים של פיברומיאלגיה.

 

Bottom of Form

 

ד"ר רונן רפאל, כירופרקט
מומחה לתפקודי עמוד השדרה ומערכת העצבים

מרפאה: רחוב ברודצקי 43, רמת אביב
טלפון: 03-7440082

מנהל אתר: http://www.chiropract.co.il
דוא"ל: info@chiropract.co.il

עורך הפורטל הישראלי לכירופרקטיקה:
http://www.chiropract.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב